Care este rolul hartiei de umplutura in ambalarea coletelor?

Care este rolul hartiei de umplutura in ambalarea coletelor?

 

Ambalajul unui produs comandat online este prima interactiune pe care un client o are cu un brand, deci constituie unul dintre cele mai influente aspecte ale experientei de cumparare. Comenzile online au ajuns la apogeu - milioane de colete sunt expediate zilnic, deci produsele trebuie sa ajunga in cea mai buna stare la client, astfel incat experienta unbox-ului sa aiba efectul scontat: bucuria.

 

In timp ce designul si estetica ambalajului sunt cele care atrag atentia consumatorilor, procesul are in centrul interesului protectia produselor in timpul transportului, ferindu-le de cazaturi, ruperi, umiditate si manevrarea judicioasa.

 

In egala masura, complexitatea lanturilor de aprovizionare moderne si diversitatea cailor de distributie necesita solutii de ambalare care sa fie la fel de adaptabile pe cat sunt de robuste. Manipularea manuala, cea automatizata din depozite, transportul terestru sau aerian, fiecare etapa implica provocari pentru integritatea ambalajului. 

Rolul hartiei de umplutura in protectia produselor

Hartia de umplutura are ca principal rol este de a preveni miscarea obiectelor in interiorul cutiei, reducand astfel riscul de deteriorare din cauza socurilor sau a vibratiilor. Fiind un produs reciclabil, hartia de umplutura este o optiune economica, dar este si o buna alegere in cazul brandurilor care au declaratie de CSR protectia mediului inconjurator. 

 

Nu putem trece cu vederea ca o hartie umplutura este varianta preferata pentru ca:

Absoarbe socurile si ofera protectia mecanica

Hartia de umplutura isi demonstreaza eficacitatea prin capacitatea de a absorbi si disipa energia din impacturile exterioare. Coletele sunt supuse zdruncinaturilor si loviturilor pe parcursul transportului, iar hartia din jurul produselor actioneaza ca un tampon, impiedicand obiectele sa se loveasca de peretii cutiei sau intre ele (reducand punctele de presiune ce ar putea altfel sa duca la deteriorari).

Se adapteaza coletelor de diverse forme si dimensiuni

Hartia de umplutura este aleasa de cele mai multe magazine (fizice sau online) pentru ca este versatila, poate fi pliata, incretita sau stransa pentru a se adapta la orice forma sau dimensiune. Acest atuu le permite companiilor sa foloseasca aceeasi solutie de ambalare pentru o gama variata de produse - simplifica procesele de ambalare si reduce costurile de stocare pentru multiplele tipuri de materiale de umplutura necesare in coletare.

Este o varianta sustenabila

Nu putine sunt companiile angajate in actiuni de protectie a mediului si practicile sustenabile. Alegerea hartiei reciclate ca material de umplutura reduce dependenta de resurse noi, dar promoveaza si o imagine pozitiva de brandului, ce este vazut de clienti ca fiind responsabil din punct de vedere ecologic. Consumatorii de astazi apreciaza companiile care fac eforturi constiente in a-si reduce amprenta de carbon.

Are un cost mult mai mic, comparativ cu alte materiale de umplutura

Fiind un material usor si disponibil in abundenta, hartia de umplutura reduce costurile de expediere si manipulare. Mai mult, facilitatile de reciclare sunt din ce in ce mai accesibile, ceea ce inseamna ca hartia deja folosita poate fi colectata si reutilizata eficient, contribuind la un ciclu sustenabil de productie si consum.

 

In ceea ce priveste sustenabilitatea, o alta metoda folosita de magazine in colete este amidonul expandat; desi ofera proprietati similare cu polistirenul, acesta vine cu avantajul de a fi biodegradabil: puse in apa se dizolva complet in doar cateva secunde. Doar ca, desi sunt eficiente contra socurilor, ele au un pret mai ridicat si nu ofera intotdeauna aceeasi versatilitate de manipulare ca hartia de umplutura sau spuma polietilenica.